Blogs

Hoe ik mijn marketingskills op een hoger level breng …

Een eerste blog voor Savor, hoe begin je dan? Ik zit er al een tijdje tegenaan te hikken, maar het wordt nu toch wel een keer tijd dat ik er echt voor ga zitten. Vooral omdat we nu al een tijdje geleden onszelf bekend hebben gemaakt. En dan is het wel van belang dat je af en toe wat van jezelf laat horen. En laat dat nou niet mijn sterkste punt zijn. Ik heb veel leuke ideeën, ik denk ook echt dat ons concept fantastisch is. Maar mezelf verkopen, dat vind ik best wel lastig. Ik kan wel eens jaloers worden op mensen die dat goed kunnen, vrienden van me die regelmatig weer leuke nieuwtjes, acties en ervaringen delen op social media. Ik neem er de tijd niet voor en weet ook niet altijd wat te delen. Ik kom niet verder dan een foto van Janine en mij op het wijnfestival in Groningen. Maar ik besef ook dat het wel goed is om jezelf op de kaart te zetten. Eigenlijk kom ik hiermee tot de kern van waar Savor over gaat. Want met een goed glas port in de hand, stel ik mezelf nu de vraag: wat heb ik nodig om ook op het gebied van marketing helemaal tot mijn recht te komen?

Nu wil het toeval dat Janine best bescheiden is. Daardoor is het verkopen van onze diensten ook niet haar sterkste punt. Elkaar stimuleren doen we wel, maar het is als een chardonnay drinken naast een chocoladetaart. Beide goed in wat ze zijn, maar niet als combinatie. Gelukkig kunnen wij elkaar op andere gebieden juist goed aanvullen, maar als het gaat om marketing… dan valt er nog veel te leren.
Die rode port daarentegen die ik op dit moment drink, een Barros reserve, tawny, naast die chocoladetaart met walnoten met pure chocola overgoten, dat zou een perfecte combinatie zijn, bedenk ik nu. Dat is dan ook waar we bij Savor naar opzoek zijn. Welke combinatie werkt? Heb je überhaupt een combinatie nodig? Een frisse Verdejo kan ook prima als aperitief gedronken worden, en heeft niet altijd wat nodig om toch erg lekker te zijn.

Wat werkt voor mij in dit geval? Soms werkt het voor mij om dingen uit handen te geven. Zo komt er al een tijdje elke week iemand mijn huis schoonmaken, daar genieten we beide van. Zowel ik als zij. Een win-win situatie, we versterken elkaar. Want zij zorgt ervoor dat ik de dingen wat meer op orde breng dan anders, zij brengt wat overzicht in de chaos, dat helpt mij om me te richten op de dingen waar ik beter in ben.
Ik kan nu denken aan iemand die onze marketing gaat doen. Maar we zijn net opgestart, dus realistisch is dat niet.  Ik kan ook strenger voor mezelf zijn, en in mijn agenda tijd inplannen voor het schrijven van een blog, het maken van een nieuwsbrief, het posten op social media en alle andere digitale marketingwerkzaamheden. Dat is dan niet het leukste wat ik kan bedenken, maar het is wel nuttig. Misschien is het dan te vergelijken met die wat hoekige Syrah uit de Rhône. Niet gelijk een wijn waar je naar uitkijkt, maar als hij dan een tijdje openstaat en je serveert er een mooie lamsstoofschotel bij, dan wordt het opeens een feestje! Hij wordt succesvol!

Ja, een planning maken, lijkt mij een goede manier om zoveel mogelijk eruit te halen wat erin zit! Volgende maand kun je weer een blog verwachten! Ik zet het nu in mijn agenda.

Intussen nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Neem contact met ons op via savor@inzichtdoorgenieten.nl of klik hier voor om een bericht achter te laten!

Hartelijke groet, Jacqueline Dijkstra